Geplaatst in 2015 Hemelvaart vennbahnweg

Hemelvaart tocht over de vennbahnweg

vandaag eerst nog werken en dan snel naar huis om mijn fiets te pakken en met de trein naar Maastricht te gaan waar mijn broer Carlo die al 2 dagen onderweg is zal ontmoeten om samen verder te gaan

Vandaag zullen we een camping nabij Vaals zoeken

En morgen beginnen we dan aan ons eerste deel van de route, de vennbahn

Dagafstand 33km

————————————

Dag 2

Vandaag zijn we om 8.30 van start gegaan

Stukje terug naar de lf6 richting Aken om daar de vennbahn route te beginnen

SAMSUNG CSC
mijn broer carlo bij het begin van de vennbahn

In het begin vond ik hem een beetje saai maar verder op werd hij mooier ook nog een stukje fout gereden berg af 7.5 KM dus helaas ook weer 7.5 KM terug omhoog vlak hierna een lekke band . Maar hierna geen problemen meer

misschien dat ik het wel welletjes vond na 123 km kwamen we aan op de camping in sankt Vith . Ons aangemeld en tentje opgezet even lekker douchen en toen maar lekker een schenitsel in het restaurant op de camping bakkie koffie er na en dan zo mijn bedje opzoeken

Dagafstand 123km

—————————————————–

Dag 3

Vandaag weer om 8:30 gaan rijden richting trospoint in Luxemburg helaas was het ontbijt op dus nadat Carlo een bakkie op heeft in de benen en besloten dat we in trospoint iets zouden eten en nog wat boodschappen zouden doen

Alles ging lekker tot we bij de vleermuis grot aankwamen waar we omheen moesten met een stijging van 10% waar ik toch wat moeite mee had en even moest afstappen

Na de eerste 32 km kwamen we op het eindpunt van de vennbahn

troispoint
einde vennbahnweg

hier konden we aan ons ontbijt en middag eten beginnen ook nog boodschappen gedaan en op weg over de verbindings weg naar de vennbahn om vervolgens richting maastricht te gaan over de groene weg hier aangekomen kregen we meteen een flinke klim voor onze kiezen verder weer lekker gefietst en af en toe een pittige klim redelijk vroeg aangekomen op de camping moulin de bistain ons tentje op gezet en ons eten gekookt

Morgen lijkt het nog een zwaardere dag te worden met veel klimmen

Dagafstand 77 km

—————————————————

Dag 4

vandaag word het klim dag eerst een col van 320 meter hierna komt de grote klim de col du rosier van 556 meter

het viel niet mee voor de eerste klim kregen we nog een kleine onverwachte klim van ongeveer 10% of iets meer

hierna de eerste klim en daarna een erg lange afdaling naar ongeveer 200 meter hierna begint de klim naar 556 meter met ongeveer 7% naa\ een lange klim aangekomen op de col du rosier waar net ook een toertocht bezig was Facebook-20150518-105524

hierna weer redelijk afgedaald en gestopt bij camping de la gileppe waar we een plekje konden krijgen in een slaapzaal we konden kiezen want deze slaapzaal hadden we voor onszelf en er stonden 18 stabelbedden waar dus meteen misbruik van maakten om onze natte spullen overheen te leggen om te drogen

SAMSUNG CSC

nadat we geinstaleerd waren hier nog lekker gegeten

s avonds nog wat gedronken in de horeca gelegenheid en hierna lekker naar bed

Dagafstand 79 km

—————————————————–

Dag 5

s morgens niet te vroeg vertrokken zo rond 10:30 richting maastricht dit was in vergelijking met de vorige dag een makkie,aangekomen in maastricht is mijn broer carlo op de trein gestapt naar huis zelf had ik nog toy de volgende dag dus ben ik de lf3 gaan volgen richting arnhem om 18:30 vond ik het wel weer genoeg en ben bij het plaatsje ohe en laak neergestreken op camping de maashoeve

Dagafstand 108 km

—————————————————

Dag 6

VIRB Picture

Vanaf de camping de lf3 verder gevolgd naar Eindhoven hier heb ik lekker op een terras een bakkie koffie met wat broodjes genomen hierna weer op de fiets voor het laatste stukje naar Venlo waar ik de trein neem naar huisFacebook-20150518-112348

Vond het een erg leuke maar zeker in de. Ardenne een zware tocht gelukkig had ik mijn broer bij me voor de nodige ondersteuning maar bovenal de gezeligheid .

Dagafstand 56 km320

Een gedachte over “Hemelvaart tocht over de vennbahnweg