Geplaatst in 2015 van huis naar italie

dag 20 en 21

vandaag lekker laat mijn bed uit gekomen (zo rond 9 uur) en rustig mijn ontbijt gemaakt.alvast mijn tassen weer zo ver mogelijk ingepakt(op mijn tent na) en nog wat gekletst met een  jongen uit nederland  die gisteravond aankwam en vandaag een rustdag neemt samen gaan we in de supermarkt in het duitsland wat boodschappen doen en meteen eten we daar ook nog wat,zelf haal ik wat te snoepen voor de terugreis en wat broodjes met een salami worst

terug op de camping mijn tent ingepakt de fiets volgeladen en mijn treinkaartjes uit mijn zijvak van de achtertas gehaald en in mijn bagagedrager tas(handtas) gedaan bij mijn camera enz.

hierna met mijn fietscolega naar basel gegaan(moest om 12 uur van de camping af en de trein zou pas om 22.13 vertrekken)

het was mooi weer dus na een stukje fietsen en weer 3 landen aangedaan te hebben camping is in frankrijk-brug over zitten we in duitsland en dan de hoek om en we zijn in zwitserland komen we in basel

hier nog wat rond gekeken en om 5 uur waren we bij het treinstadion waar ik dus 5 uur te vroeg was maar hij ging nog door naar het voetbalstadion waar ik weinig zin in had dus hier namen we afscheid en nu was het voor mij wachten en nog eens wachten wat foto’s nog gemaakt op het stadion en wat koffie gedronken en dan eindelijk komt mijn trein er aan.

even mijn kaartjes pakken moet het fiets kaartje nog aan de fiets hangen ………….he hmmmm had ze toch in mijn handtas gedaan bij mijn camera heel mijn tas leeg gegooid maar niks hierna maar mijn andere tassen een voor een ook leeg gemaakt maar ook niks en het zweet begint toch aardig  van mijn lijf af te lopen en het stress gehalte stijgt redelijk .kaartjes weg wat nu ,denk dat ik met het pakken van mij camera de kaartjes er uit getrokken heb en deze zijn dus weg.

mijn trein vertrekt met 15 minuten dus moet ik nu toch echt actie ondernemen en ik zoek de conducteur op en leg in mijn beste duits uit wat er aan de hand is, deze beste man is gelukkig met zijn juiste been uit bed gestapt vanmorgen want hij zegt me alvast in de fietswagon te stappen en hier op hem te wachten hij komt zo naar me toe

als ik in de trein zit gaat deze rijden maar nog geen conducteur gezien deze komt na 30 min even langs stelt wat vragen en verdwijnt weer om na 30 min weer terug te komen met een lijst van reserveringen en de mededeling dat hij me wel geloofd en mijn reservering gevonden heeft

dus na dat hij me naar mijn cabine gebracht heeft komt de rust in mij terug en sla ik een diepe zucht van verlichting later komen er nog 4 engelse jongens bij die naar amsterdam gaan ,wij hadden zitplaatsen maar mijn medepassagiers kwamen al gauw tot de ontdekking dat een 6 persoons zitcabine het zelfde is als een 6 persoons ligcabine je moet alleen even de bedden naar boven opklappen dus zo hadden we allemaal een bed en hebben we lekker geslapen en voor ik het wist stond ik op utrecht centraal

DAG   21

we komen rond 11:30 aan op utrecht dus mijn fiets weer vol gehangen en op weg voor het laatste stuk naar huis(dordrecht) en nee het is niet waar 3 weken alleen maar temperaturen boven de 30 graden geen regen en de eerste dag terug in nederland en het komt met bakken naar beneden maar ook dit kan ik  wel aan en snel op de fiets naar huis,dit was ongeveer 65 km en na een mooie 21 dagen kom ik weer bij mijn lieve vrouw thuis die het allemaal maar goed vond dat ik zo lang alleen op pad ging

2 dagen afstand 81 km

ik hoop dat iedereen van mijn verslag heeft genoten en bedankt iedereen voor de belangstelling

john

2 gedachten over “dag 20 en 21

1. Hey John, door mijn eigen vakantie was ik niet meer aan het laatste deel van je tocht toegekomen. Mooi verhaal en foto’s man. Je bent wel een bolletjestrui waard volgens mij, ik ben niet zo’n berggeit. Heb je al weer nieuwe plannen? Ga je deel 2 naar Rome volgend jaar doen?

1. beetje laat antwoord maar nee peter ik ga deel 2 niet doen wel al nieuwe plannen
      ga 2016 naar andalusie in mei vliegen naar servilla en vanaf daar 2.5 week een rondje maken