Geplaatst in 2016 Spanje Andalusië

Andalusië dag 3

Nou waar zal ik vandaag mee beginnen, oja vanmorgen vroeg opgestaan 6:30 uur zodat ik gekleed en gevoed meteen op mijn stalen ros kan springen bij het eerste licht.

Even een kleine noot tussendoor want ik heb begrepen dat mijn allerliefste schoonmoeder meeleest dus vanaf nu moet ik het wel een beetje netjes houden😜

Oké de fietsdag begon bij het krieken van de dag en ik had er zin in na al die regen van gisteren maar helaas geven ze voor vandaag hetzelfde of nog meer op maar we beginnen in iedergeval droog.mijn eerste doel is palma del rio ongeveer 60 km weg,dus via

Over de weg door de sinasappel velden,op gegeven moment moet ik links af en dan langs een kanaal tot ik bij een soort stuw complex kom voor ik hier opga staat er nog een huisje met zo’n lief klein hondje die met een duidelijke hongerige blik op me afstormt maar na hem uitgelegd te hebben dat ik echt niet zo lekker ben,mijn stem en voet hielpen daar ook bij kwam ik aan bij het hek waar ik volgens de route doorheen moest was het niet dat hier een dikke ketting met slot omheen zat, maar niet getruurd na wat onderzoekswerk kwam ik er achter dat als ik mijn fiets over de sluisjes bracht dan zat daar een deur in het hek en kon ik alsnog weer op mijn route komen

Na dit allemaal overwonnen te hebben werd ik getrakteerd op een prachtig keien pad langs het kanaal waar ik niet harder  dan 10 km uur kon rijden maar wat was het mooi en genieten

Na een tiental kilometers weer de asvalt weg op en gas nu kan ik weer effe door fietsen ,door weer een hoop velden

En zo kom ik rond 12:30 aan in palma del rio waar ik een barretje opzoek voor een bakkie koffie terwijl ik van mijn koffie geniet begint het te gieten en ik denk nee hè gaan we weer maar gelukkig word het gieten een licht buitje en met me jas aan ga ik vol goede moed richting cordoba en we zien wel waar we stranden

De rit naar cordoba gaat voorspoedig wel moet ik nu voor het eerst wat gaan klimmen met af en toe best een pittig stuk , onderweg zien we nog mooie dingen bij almodovar del rio een mooi kasteel enz

Dan vlak voor ik bij cordoba aankom zie ik een staaltje Spaanse slimheid waar wij nog wat van kunnen leren ofwel gewoon er omheen graven😄

In cordoba de camping opgezocht maar dat was schrikken want voor een modderig plekje durfde ze 25 euro te vragen, dit heb ik dus niet gedaan want voor 15 meer had ik een mooie schone hotelkamer met alles er op en er aan

En ja de teller staat voor vandaag op 125 km morgen weer verder 👋

2 gedachten over “Andalusië dag 3

1. Hoi John, leuk dat we een beetje mee mogen reizen. Mooie tocht. Jammer van de regen maar je weet daarna komt zonneschijn.Fijne reis verder.